Mens- en maatschappijbeeld

Inhoud
 

 -  Inleiding

 -  De ontkooiing

 -  De cyclus van 50 jaar

   · Het agrarische tijdperk (1850 – 1900)

   · Het industriële tijdperk (1900 – 1950)

   · Het informatietijdperk (1950 – 2000)

   · Het inspiratietijdperk (2000 – 2050)

 -  Persoonlijk ontkooien
 -  Persoonlijk ontkooien, hoe doe je dat?

   · STAP 1: Vrijheid in denken en handelen.

   · STAP 2: Stilte en leegte: de magie van het niets.

   · STAP 3: Verbeelding en dromen

   · STAP 4: Intuïtie  
 -  De libel: een ontkooide school


 
Inleiding
 
Meoor ons is ieder kind ‘bijzonder krachtig’ en wij verbinden ons ertoe ieder kind te helpen om in zijn kracht te staan. Dit doen we door aandacht te hebben voor de ontwikkeling van bewustzijn, gevoel en creativiteit. Dit is wat ons systeem uniek maakt. 
 
Natuurlijk zullen we moeilijkheden tegenkomen onderweg.  Maar we denken altijd oplossingsgericht en ervaren ieder probleem als een uitdaging, als een mooie kans om te groeien, hieruit te leren en ons onderwijs krachtiger te maken. Geen enkel systeem is perfect en nieuwe ontwerpen moeten de kans krijgen om te groeien, aangepast te worden en zich op die manier voortdurend te perfectioneren. Wij hopen samen te kunnen werken met leerlingen, ouders en vrijwilligers die ook deze noodzaak tot verandering ervaren en die bereid zijn om hiervoor samen met ons een nieuw avontuur aan te gaan. En dit vanuit het diepe verlangen naar een mooiere en betere wereld waarin ‘eenheid, liefde en kracht’ centraal staan!
 
 


  


 

UUit

UDe ontkooiing 

 

Wij bevinden ons op een keerpunt in de geschiedenis.

Een periode waarin de grenzen van onze hebzucht zijn bereikt.

We hebben de toekomst van onze kinderen op het spel gezet. 

Er zijn radicale veranderingen noodzakelijk. 

 

We staan aan het begin van het inspiratietijdperk.

Nieuwe inzichten zijn een bron van briljante ideeën.

We leven in een tijd waarin we uiteindelijk ontdekken dat het geluk niet zit in wat je bezit, maar in wat je creëert. 

Er zijn nieuwe kansen, waar talent en creativiteit floreren.

 

In het inspiratietijdperk ontdekken we hoe creatief en krachtig we werkelijk zijn. 

We leren onze angst en beperkende overtuigingen los te laten. 

Als we ontkooid zijn, ervaren we hoe briljant, getalenteerd en fabelachtig we werkelijk zijn.

We zijn geboren om onze creativiteit en onze talenten te benutten, om zo te worden wie we werkelijk zijn.
 

Hans Peter Roel 

Contact

  • Facebook Social Icon
  • Pinterest - Black Circle

Innnoverend onderwijs

Email: info@delibellenschool.be

TEL: 011 49 45 30

vzw de Libel

Sooi Willemsplein 3

3910 Neerpelt 

Anouk Nijs